torsdag 20. september 2012



Snart mamma for første gang







Det største i livet, og jeg har fått æren av å forevige det...
Dette er min vakre venninne Linda, ja hun ser jo rett og slett ut som en modell der hun stråler av mammalykke, 36 uker på vei med ei lita tulle.









Jeg og Linda har kjent hverandre i mange år. Vi studerte interiør sammen, startet firma sammen, og disse bildene, i denne settingen, det er Linda som jeg kjenner henne aller best.








Jeg likte så godt bildet over til venstre. Tatt fra utsiden, og inn gjennom vinduet, med høstløvet på trærne som reflekterer er slags "lyslenke lys" i vindusruten:)
Som jeg har skrevet tidligere, så liker jeg portrettbilder med en "caught in the moment touch", laidback og naturlig, samtidig som de gjerne kan utstråle litt magi.
Og det er kanskje en klisjé, men en gravid kvinne er jo faktisk noe av det vakreste som finnes.









Elsker disse omgivelsene....








Livets mest spennende uker står for tur, tenk at inni denne magen ligger en (snart) helt ferdig bebis:)))








Forventningsfull "mamma to be"...








I vakkert morgenlys på naboøya...








Dette er faktisk min første ordentlige utefotografering, og de eneste portrettene jeg har tatt tidligere, er av mine egne barn. Veldig gøy var det i allefall!
Bildene ble tatt på morgenkvisten i går, vi ventet på en dag der solen hadde lovet og titte frem, og vandret litt mellom skog, svaberg, bryggekant, og en utrolig vakker og sjarmerende utestue.
Det er veldig spennende å gå på location jakt, eksprimentere med dagslyset, ulike vinkler og utsnitt!









Kulemage:)








Jeg er svak for den maritime stemningen, naturlignok når man bor på en øy... 
Det er noe med den friske luften, roen, lyset, og sjøen er kanskje om mulig, enda vakrere når det er litt kjøligere ute.











Når det kommer til redigering, ønsker jeg at bildene skal se så naturlig ut som mulig. Samtidig er det utrolig spennende å eksprimentere litt med ulike filter og fargetoner.
Noen ganger  bruker jeg ferdig nedlastede actions, og så endrer jeg gjerne litt manuelt selv.
Det er morsomt å se hvordan uttrykket i bildene forandrer seg.
På veggen er jeg nok svakest for sort-hvitt, mens på dataskjermen liker jeg veldig godt bilder med litt glød og kontrast.









Et lite eksempel på ulike utrykk i et og samme bilde. Dette bildet er min favoritt, så naturlig vakker og fotogen!


Ønsker dere alle en fin dag!


KLEM



64 kommentarer:

  1. VAKKERT!
    For noe nydelige bilder.
    Du har virkelig fått frem magien.

    Ønsker deg en fin torsdag Kjersti!
    Klem fra Hilde

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, fin dag til deg også, Hilde:)))

      Slett
  2. FANTASTISKE bilder, Kjersti!!! Du er råflink!!!!! Og veldig deg, hele settingen, fargene, naturlige elementer - wow!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuuusen takk for fine ord, Stine, det setter jeg veldig pris på å høre fra DEG:)))
      KLEM

      Slett
  3. Smukke smukke billeder...

    SvarSlett
  4. Nydelige bilder! herlige fargar og stemning. Du er superflink:-)

    SvarSlett
  5. Wow - helt fantastiske bilder!
    Ha en fin dag :)

    /Kristine

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Kristine, fin dag til deg også:)

      Slett
  6. Vakre bilder ..helt nydelige !!
    Og en strålendes mamma to be....

    Du er superflink:)
    Ha en herlig dag!!

    Klem:)

    SvarSlett
  7. Så utrolig nydelige bilder du har tatt. Du er råflink :)

    Ha en fin dag
    klem klem

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Si fra om du er i Rogaland! Da hyrer jeg deg gjerne til fotografering:)) du er bare SUPER flink! ELSKER bildene dine.
    Ida

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ida:)

      Jeg er nok dessverre ikke så altfor ofte i Rogaland....:(
      Tusen takk for fine ord:)))

      Slett
  10. WOW!
    Rett og slett VAKKERT ♥
    Du har virkelig talent!

    ~Natalie~

    SvarSlett
  11. For noen fantastisk vakre bilder! Wow! Elsker lyset og fargene i dem. Er så enig med deg at bilder bør se naturlige ut. Det er altfor mange som overredigerer. Disse bildene var helt perfekte synes jeg. Naturlige og med en fantastisk ro over seg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig enig, det ofte er enkle det beste tenker jeg:)
      Tusen takk for fine ord:)

      Slett
  12. You are very talented! Beautiful photos, I could just look at them over and over. I love your work. Magic.
    XX

    SvarSlett
  13. Fine bilder! :) og fine sko!! hvor er de kjøpt??

    SvarSlett
  14. Såå vakre bilder!! Du er utrolig flink!! Og en vakker vordende mor du har tatt bilde av!
    Ane

    SvarSlett
  15. Fantastisk nydelige bilder,du er så flink og modellen veldig vakker:)

    SvarSlett
  16. For noen nydelige bilder du har tatt ♥ Jeg skulle ønske jeg hadde bilder som dette å se tilbake på også for jeg husker følelsen av å vente for første gang så godt. Nydelig er hun og en vakker mamma kommer hun til å bli :)


    Håper du får en fortsatt fin dag søta :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Therese:)
      Du får huske det til neste gang da vet du;)
      Jeg er veldig glad for de bildene vi tok i fjor, minne for livet:)

      KLEM

      Slett
  17. Nydelige og naturlig flotte bilder av din skjønne venninne ♥
    Og for en fin location dere har funnet dere, høsten er den aller vakreste tiden og ta bilder på:))
    Du er KJEMPEFLINK!!

    HA en fin fin dag:)

    SvarSlett
  18. Utrolig flotte bilder av en flott snart-mamma :)
    Kan jeg spøre hvordan du får tingene i forgrunnen/bakgrunnen så blurry....bruker du manuell eller autofokus? Og hvilket kamera har du? :)

    Klem Lene

    SvarSlett
  19. Ble veldig stolt nå :) Bildene er kjempe fine! Dette kan du!! Klem Linda :)

    SvarSlett
  20. For en nydelig gravidshoot. Vakker og naturlig var hun :) Og hvis dette var dine første portretter av andre enn egne barn, må jeg jo si du har gjort en super jobb! :)

    SvarSlett
  21. Så gøy med et innlegg fra deg igjen! Fantastiske bilder:)

    SvarSlett
  22. Fantastiske bilder! Nydelig modell og for en fotograf! Jeg er virkelig fristet til å ta turen til Tønsberg etterhvert for en liten familieshoot.
    Klem fra Hanne Mette

    SvarSlett
  23. Fine bilder!
    Hvor er det du laster ned disse actions du nevner?
    Kan det brukes på PS Lightroom?

    SvarSlett
  24. Nydelige bilder og nydelig dame:9 Ønsker henne lykke til:) Ha en fin kveld! klem lille meg

    SvarSlett
  25. Nydelige bilder:)
    Ønsker din venninne lykke til:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  26. Du har fått helt overveldende mye respons på bildene, men så var de også utrolig vakre og nydelige, Det er umulig å ikke gi deg ros for slike fantastiske bilder. -og ja, det maritime er kjempeflott. Jeg bare elsker havet!
    Snart sees dere til babykos og mammaprat. Venninnelykke. :-)

    SvarSlett
  27. Nydelige bilder hvor du har fanget stemningen! :)
    Enig med deg; sort/hvitt på veggen, ellers er jeg svak for farger - alt ettersom type bilde :)

    //Beate :)

    SvarSlett
  28. Utrolig flotte og naturlige bilder!

    SvarSlett
  29. Ja dette var utrolig flotte bilder!! Fine omgivelser, ei nydelig jente med den fine magen!
    Du er så flink - imponerende og ikke minst inspirerende!

    Klem Vivian

    SvarSlett
  30. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  31. Soo, soooo lovely!

    Pozdrawiam

    jey

    SvarSlett
  32. Det var mange nydelige bilder! Så flink du er.

    SvarSlett
  33. Vakre, vakre bilder <3
    Stemningen og lyset er helt magisk, og
    nydelig mamma-to be : )
    Du burde absolutt gjøre dette mer!

    Ha en fin helg, også tar vi den kaffen ved neste
    Oslo-besøk : )
    KLEM

    SvarSlett
  34. The pictures are really beautiful! My favorite is penultimate ...

    SvarSlett
  35. Nydelige bilder, Kjersti!
    Vakker mamma to be.
    Du er flink!!
    klem Carina

    SvarSlett
  36. Fantastiske bilder, angrer på at jeg ikke tok slike selv når jeg var gravid:/ det var så mye man skulle gjøre denne første gangen, så man glemte det liksom litt.. Neste gang:) Gravide kvinner er fantastisk vakre, men en slags "indre ro" - det tenker jeg iallefall alltid når jeg ser gravide..

    SvarSlett
  37. Herlighet så vakre bilder, Kjersti. Skulle ønske jeg kunne blitt fotografert av deg, da jeg gikk gravid med mine tre. ;o)

    Ønsker deg en strålende start på en ny høstuke!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  38. Vilken FIN mama! Ångrar såå att jag inte har fler fotografier på
    "mig och min mage" de båda gånger jag väntade barn.
    Älskar din fina blogg också, du är SÅ duktig!
    Kram, Judita

    SvarSlett
  39. Fikk helt frysninger av bildet tatt gjennom ruten, det var så flott! Og for en nydelig høygravid mamma :-)

    SvarSlett
  40. Så otroligt vackra bilder på en vacker blivande mamma, framkallade nästan rysningar
    av välbehag :). Saknar fotografier på mig och min mage från mina 3 barn men
    det är tur att man kan få glädjas av alla vackra bilder och drömma sig tillbaks istället:).
    Har den blivande mamman en inspirerande blogg tro?

    Stor kram på er alla.
    // Bella

    SvarSlett
  41. Hei Kjersti :)
    Fy søren, du er flink til å ta bilder! Tror jeg må "bestille" deg som fotograf når min mage skal foreviges :)))))))

    Pia :)

    SvarSlett
  42. I always follow your blog. It has suchc a great pics. I hope you will someday show us how you edit the photos for have such beautiful aspect.
    Love your blog and this post.

    Peace & Love!

    SvarSlett
  43. Så fine bilder! :)
    Har du anledning til å hjelpe meg å lage design på min blogg? :)

    SvarSlett
  44. Fantastisk flotte bilder, Kjersti! Er enig i at gravide er utruleg fotogene! Det er akkurat som det ligg eit eige lys over dei!
    Takk for sist i Bergen, skulle gjerne ha fått snakka meir med deg - men det får me gjere neste gong:-)

    Ha ein fin haustkveld!
    Klem

    SvarSlett
  45. Flotte bilder Kjersti :) savner interiørbilder fra ditt nydelig hjem :)

    SvarSlett
  46. Flotte bilder!!! :D Håper du tar nyfødt bilder også som vi får ta del i :)
    Klem Tove

    SvarSlett
  47. This is all very new to me and this article really opened my eyes.Thanks for sharing with us your wisdom.

    SvarSlett